Customer Discussions > foreign language books forum

Scandinavian Language Fiction

Sort: Oldest first | Newest first
Showing 1-9 of 9 posts in this discussion
Initial post: Sep 1, 2011 8:54:15 PM PDT
Looking for novels in their original Nordic language?

Posted on Feb 19, 2012 2:45:28 AM PST
Are you asking or offering some advice here?
I would love to find Margit Sandemo books on the Isfolki∂ Saga in Icelandic as ebooks.......or any Icelandic novel, really.
Can anyone help?

In reply to an earlier post on Feb 19, 2012 8:13:32 PM PST
I have bought several Scandinavian ebooks from online book stores (fx saxo.dk), as .epub's and then used Calibre (free converter tool) to reformat into MOBI format which the Kindle can read. Its easy and Calibre is a solid little program which is very uncomplicated to use.

Shame on Amazon for not publishing books in their ORIGINAL language.

In reply to an earlier post on Feb 19, 2012 8:14:04 PM PST
I have bought several Scandinavian ebooks from online book stores (fx saxo.dk), as .epub's and then used Calibre (free converter tool) to reformat into MOBI format which the Kindle can read. Its easy and Calibre is a solid little program which is very uncomplicated to use.

Shame on Amazon for not publishing books in their ORIGINAL language.

Posted on Feb 20, 2012 5:25:36 AM PST
Thanks Dorthe Madsen,
I tried the webseite and its in Danish I think? A good resource.

In reply to an earlier post on Feb 25, 2012 6:12:58 PM PST
Auf dieser website: www.lestu.is können sie Bücher auf isländisch finden aber ich glaube dass sie nicht darauf ísfólkið finden können aber es gibt viele andere und verschiedene Isländische bücher:) Hoffentlich verstehen sie gut isländisch weil diese web-site nur auf isländisch ist.

In reply to an earlier post on Feb 25, 2012 7:29:54 PM PST
Last edited by the author on Feb 25, 2012 7:31:00 PM PST
Takk fyrir Sigur∂ur!
Es war sehr interessant auf dieser Webseite zu gucken, man kann auch diese Bücher auf Kindle herunterladen.
Mein islandisch braucht mehr Übung und jetzt kann ich mal tun.
Blessu∂ur!

Posted on Feb 27, 2012 10:15:18 PM PST
Það var lítið:) Das ist sehr gut zu hören und ich hoffe dass sie darauf etwas interessantes finden können:) Es gibt auch andere web-siten wo sie kostenlose bücher auf kindle herunterladen können. Zum beispiel, auf dieser Web-site: rafbokavefur.is aber auf dieser hier www.emma.is müssen sie bezahlen. Ich hoffe dass sie die gelegenheit haben, deine Sprachkenntnisse zu verbessern. Leider gibt es keine Kindlewörterbücher für Isländisch:( Wenn sie Hilfe mit Isländisch brauchen dann kann ich wahrscheinlich ihnen helfen und sie können mir mit Deutsch helfen:) Gangi þér vel í Íslenskunáminu:)

Posted on Feb 28, 2012 2:43:16 PM PST
Takk fyrir upplysingar, en íslenskutungumáli∂ mitt seu ekki svo gott a∂ ég gæti skilji∂ alla. Pa∂ mun taka tima!

Deutsch ist nicht meine Muttersprache (die nämlich Englisch ist) und ich kann sehen dass ihr Deutsch sehr gut ist, aber wenn Sie wollen, würde ich gern mit Ihnen helfen. Vielleicht können wir miteinander schreiben, Sir mir auf Deutsch und ich Ihnen auf Isländisch? Gibt es hier auf Amazon etwa Message wo man privat schicken kann?
Ich habe auch viele, viele deutschen Bücher auf mein Kindle heruntergeladen und wenn Sie English können, dann ist es möglich durch Kindle ein Collins Deutsch-Englisch Wörterbuch herunterladen. Ich kann es empfehlen.
Bless!
‹ Previous 1 Next ›
[Add comment]
Add your own message to the discussion
To insert a product link use the format: [[ASIN:ASIN product-title]] (What's this?)
Prompts for sign-in

This discussion

Participants:  4
Total posts:  9
Initial post:  Sep 1, 2011
Latest post:  Feb 28, 2012

New! Receive e-mail when new posts are made.
Tracked by 4 customers

Search Customer Discussions