Sort: Oldest first | Newest first
Showing 26-50 of 67 posts in this discussion
In reply to an earlier post on Sep 9, 2011 7:03:02 AM PDT
J. L. says:
Hello J. J. Waters,
your book was written by a German theologian. You can find more details about Michael Schmaus in German Wikipedia: http://de.wikipedia.org/wiki/Michael_Schmaus

I guess, the value of your book is not high, because it is still sold for 2.99 Euro:
http://www.amazon.de/vom-Wesen-christentums-Michael-Schmaus/dp/B0058F5UK2

Posted on Sep 9, 2011 7:56:50 AM PDT
Last edited by the author on Sep 9, 2011 7:59:37 AM PDT
J. L. says:
about this book a non German reader said:
"Dieses Buch ist so leicht geschrieben,dass ich ueberhaupt keine Woerterbuchhilfe brauchte."
(http://www.bod.de/index.php?id=296&objk_id=173128)

Ebbe und Flut (German Edition)
(click above to see this book in amazon store)

and this is the second book of the same author:
Vom Mörder eine Rose (German Edition)
(click above to see this book in amazon store)

Posted on Oct 25, 2011 9:40:53 PM PDT
auch wir haben neue ebook-produkte im bereich nachschlagewerke Mechatronik veroeffentlicht:

VERZEICHNIS MECHATRONIK: Grundlagen-BEGRIFFE werden erklaert + kleines Wörterbuch Computertechnik (de-en) (German Edition)

deutsch-englischTechnisches Woerterbuch Antriebstechnik - german-englisch dictionary of drives (German Edition)

wichtige Technische Begriffe kurz erklaert: Glossar der Antriebstechnik in deutsch (German Edition)

deutsch-englisch-franzoesisch Technisches Woerterbuch Kfz-Mechatronik (German Edition)

Fachbegriffe Datenverarbeitung: Lexikon mit Definitionen aus der Informationstechnik (German Edition)

Posted on Nov 2, 2011 12:29:02 PM PDT
Hallo Eva,

danke für den Versuch hier ein kleines Forum für deutschsprachige Autoren zu schaffen.

Meine Arbeit gibt es jetzt auch auf Kindle. Ich beschränke mich fürs Erste auf Kurzgeschichten in Englisch und Deutsch:

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_c_1_12?url=search-alias%3Ddigital-text&field-keywords=detlev+linde&sprefix=detlev+linde

P.S.: Ich habe leider nicht raus, wie ich hier direkte Links geben kann.

Posted on Nov 13, 2011 3:48:12 PM PST
Das Ende, oder ein neuer Anfang (Eine Kurzgeschichte.) (Eine deutsche und zwei englische Versionen in einem E-Buch zusammengefasst.) (German Edition)

Der Feind im Innern (Eine Kurzgeschichte.) (Eine deutsche und zwei englische Versionen in einem E-Buch zusammengefasst.) (German Edition)

Posted on Nov 29, 2011 12:45:49 PM PST
[Deleted by Amazon on Jan 11, 2012 3:05:19 PM PST]

Posted on Dec 26, 2011 4:21:13 AM PST
[Deleted by Amazon on Dec 28, 2011 5:50:17 AM PST]

Posted on Jan 7, 2012 11:30:20 AM PST
Last edited by the author on Jan 8, 2012 1:33:02 AM PST
H. F. (Wien) says:
Dieses Buch sollte auf Englisch übersetzt werden:
Verlorene Jugend Tagebuch eines Soldaten

In reply to an earlier post on Jan 7, 2012 2:51:37 PM PST
Juerstoll says:
Hallo H.F.
Vielen Dank für diese liebe Anregung.Doch leider habe ich nicht das Geld für eine Übersetzung.Sollte ich jemanden finden der es Umsonst machen würde, aber das gibt es nicht. Vielleicht verkaufe ich einige Deutsche Varianten dann würde ich das Geld dazu nehmen. Mein Traum Frei zu sein (German Edition)

Posted on Jan 11, 2012 1:18:03 PM PST
[Deleted by Amazon on Jan 11, 2012 3:08:30 PM PST]

Posted on Jan 21, 2012 7:22:47 AM PST
Daniel A. says:
Seit Ende Oktober 2011 ist das Buch "Verlorene Jugend Tagebuch eines Soldaten" auch als e-book (Kindle) erhältlich.
Diese Tagebuchabschriften und Briefe von Herbert Hintersteininger schildern auf authentische und bewegende Art den Alltag, die Erlebnisse und die Gedankenwelt eines Jugendlichen (und seiner Brüder - die während des 2. Weltkriegs als junge Soldaten gefallen sind) während des Nationalsozialismus.
Das Tagebuch zeigt auch wie selbstverständlich das "Einrücken an der Front" war.
Dieses Buch ist ein Plädoyer gegen den Krieg.
Tagebuch und Briefe im Duktus dieser Zeit.

Posted on Jan 22, 2012 2:11:36 AM PST
Elfriede says:
Mein Wien- Krimi "stiletto" , ursprünglich als "Kein einziges Wort" bei Piper erschienen, verkauft sich auch als Kindle - e-Book . Nächste Woche stelle ich Band 2 ein ... "Scalpello". (Wen der Tod entlaesst) Ich würde mich über Rezensionen sehr freuen! Elfie Donnelly

In reply to an earlier post on Jan 22, 2012 2:36:32 AM PST
Juerstoll says:
Schön das man die ältere Generation nicht vergisst,das sind die, welche den Kopf hinhalten mussten. Ich persönlich war zu Jung,ich hatte in meiner Kindheit nur die Folgen eines verlorenen Krieges zu tragen. Ich bin meinen eigenen Weg gegangen.Ich hatte "Krieg" mit mir selber. Bis ich meinen "Frieden" fand. Als e-Book bei Amazon. www.amazon.com./B006KD2RZC Eine Romanhafte Biografie zusammengestellt aus 7 Jahrzehnten.

Posted on Jan 22, 2012 2:50:33 AM PST
Juerstoll says:
Mein Buch:" Mein Traum Frei zu sein" ist leider auch nur in Deutscher Schrift. Suche noch einen/e Übersetzungskraft welche nicht zu teuer ist.Das Buch ist einzulesen bei Amazon. www.amazon.com./B006KD2RZC oder: http://www.amazon.de/dp/B006KD2RZC Meine Mail Adresse: juergen_stollin@live.de Übersetzung Angebote nehme ich gerne entgegen.

In reply to an earlier post on Jan 22, 2012 2:47:40 PM PST
@Jürgen Stollin: Ich habe heute zum ersten mal wieder drei Diskussionen per email erhalten und darunter Ihren Beitrag. Ich bin professionelle Übersetzerin und "copywriter" auf englisch, mit einem absoluten Talent für Sprachen und die Sensibilität die deutsche Ausdrucksweise in die richtige englische Art zu übertragen (Marketing, Literatur und Kunst sind meine Spezialitäten). Ich würde Ihnen gerne helfen möglichst günstig zu einer Übersetzung zu kommen, muß aber dafür sorgen, daß meine Zeit richtig genutzt wird - denn ich lebe davon. Wieviele Seiten sind es und wissen Sie ca. wieviele Worte darin enthalten sind?

Der Link auf Amazon zeigt keine Buchprobe...oder hab ich die übersehen.

Ich melde mich heute oder morgen noch einmal direkt per email.

In reply to an earlier post on Jan 23, 2012 4:09:11 AM PST
Juerstoll says:
Danke für die Antwort. Hier die Daten:12675Zeilen. 11245Sätze.27Sätze pro Absatz.440 Absätze.180240 Wörter.Im Pc sind es 255 Seiten.49 Zeilen pro Seite. 14 Wörter pro Zeile. Und das Buch ist auf Amazon einzulesen:www.amazon.com(oder de)/dp/B006KD2RZC Und am 12.02.2012 für PR zwecke umsonst zum herunter laden.Das E-book heißt:"Mein Traum Frei zu sein" Alles OK? Ich lebe auf der Insel Teneriffa, aber fliege heute für eventuell einen Monat nach Deutschland.Mein Traum Frei zu sein (German Edition)

Posted on Jan 31, 2012 1:31:32 PM PST
Robin Clune says:
I am looking for not too difficult German novels. I'd prefer to read originals, rather than works translated into the German. Does anyone have any suggetions? I'm trying to avoid street language, and old german, since I will be testing in Hoch Deutsch soon. Thanks.

Posted on Jan 31, 2012 3:53:38 PM PST
Miss M says:
Hi Robin,

We had a bit of a discussion in the thread below, where you might find some ideas.
Also, if you have a kindle, you could check out the amazon.de kindle forum where there's a thread on 'Akuell kostenlose Buecher auf Deutsch' - the links will be for amazon.de and not avail here, but if you look most of them up you can also find them on http://amazon.com. Many are short-fiction and don't look to difficult. Some classics recommendations are in the thread below also.
brigitte

http://www.amazon.com/forum/kindle%20book/ref=cm_cd_et_md_pl?_encoding=UTF8&cdForum=Fx3RFWX8IMGF85E&cdMsgNo=1&cdPage=1&cdSort=oldest&cdThread=Tx32NT87FE74FSX&cdMsgID=MxXOCS70PAB3PU#MxXOCS70PAB3PU

In reply to an earlier post on Jan 31, 2012 5:41:23 PM PST
Last edited by the author on Feb 1, 2012 10:39:16 AM PST
Miss M says:
Couple of other books I would recommend:

[Not sure where you are getting your books from so not including links. Personally I'm not a fan of amazon.com's german selection - I usually browse amazon.de then purchase from bookdepository.com with free shipping. Sometimes I get lucky and find something decent for kindle here. But I digress...]

Sven Regener's "Herr Lehmann" series: "Neue Vahr Sued" is about a young man coming of age in the 80's, doing his national service; in "Der Kleine Bruder" he's searching for his artist brother in Berlin before the fall of the wall, and in "Herr Lehmann" he's facing his 30's while hanging out in Berlin-Kreuzberg, trying to figure out what to do with his life. Much better/funnier than I've described them - check out the amazon.de descriptions/reviews.

For something completely different, Ilse Graefin von Bredow writes smart, funny stories in a beautiful Hoch Deutsch - somewhat old-fashioned subjects, such as the klein-Adel before the war, but succinct, satiric well-drawn portraits...
A few titles are: "Des Hauses Ehr is Gastlichkeit", "Adel vom Feinsten", "Kartoffeln mit Stippe"

I also like Krimi- usually easy to follow. Most current series seem to be regionally based - in particular I enjoy Rita Falk's Provinzkrimi about a Munich cop who disgraces himself and is banished to his village to live with Papa and Oma in "Dampfnudelblues." Or Volker Kluepfel and Michael Kobr's Alpenkrimi with the bumbling Komissar Kluftinger who always gets his man - "Milchgeld" is the first in that series. They do include some regional dialect, but more to add 'flavor' and most include an index with explanations.

Finally, for something more literary but not difficult (I think), I would recommend Sybille Lewitscharoff's "Apostoloff" about two sisters experiencing an eye-opening road trip as they take their father's remains home from Stuttgart to Bulgaria for burial.

Das waer's dann... :)

Posted on Feb 4, 2012 1:58:05 PM PST
Robin Clune says:
Hi,

Thanks for the suggestion of The Book Depository! Wow! I'd never heard of them before, and they're terrific! Just ordered a Stefanie Zweig, and once I've gotten going on that one, I'll be checking out your other recommendations. The ones you've suggested sound perfect. :-)

Thank you!

Robin

In reply to an earlier post on Feb 6, 2012 1:07:06 PM PST
Emyly says:
FOLLOWING INSTINCTIVE BEHAVIOR : BEING HUMAN = BEING CIVILIZED

I wanted to mention my books but do not know, if it works. Some are in English and most in German. www.buchangebot.jimdo.com Irmgard Hetterich

In reply to an earlier post on Feb 10, 2012 11:24:51 AM PST
Miss M says:
Good luck with your exam, Robin

Posted on Mar 19, 2012 2:29:04 AM PDT
Check my German books here:
http://www.amazon.com/Annemarie-Nikolaus/e/B004MEH1YI

One of it, Magische Geschichten, has an English translation too.

Posted on Mar 26, 2012 2:29:10 PM PDT
Last edited by the author on Mar 26, 2012 2:43:21 PM PDT
Juerstoll says:
German e-Book; no problem : http://www.amazon.com. B006KD2RZC "Mein Traum Frei zu sein" an Biografie, have a look and see.

Posted on Mar 31, 2012 4:20:58 PM PDT
C. Wolf says:
The trilogy of Christof Wolf is a NEW Love Story like the one we loved from Erich Segal in the 80th. The author describes a modern-dramatic relation between two lovers. The kick is the message-in-the-bottle which was thrown by Ben to the sea in Australia and found back to him to Germany. Modern language, teens will love it too. The story takes the reader to the streets of LA, NYC, Hawaii and Washington D.C. Fantastic, romantic, do not forget your handkerchiefs. Have fun. For further information see amazon.com

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=christof+wolf
[Add comment]
Add your own message to the discussion
To insert a product link use the format: [[ASIN:ASIN product-title]] (What's this?)
Prompts for sign-in

Recent discussions in the foreign language books forum (57 discussions)

Discussion Replies Latest Post
In the USA, can't purchase from Amazon Kindle in Brazil!!!! 2 1 day ago
What books should be translated into English? 254 Apr 26, 2014
Apocalypse Z by Manel Loureiro 3 Mar 10, 2014
New good fiction books in French language on Amazon U.S. (to be continued...) 75 Feb 1, 2014
Kindle titles in French 18 Jan 22, 2014
Russian-language books 72 Jan 17, 2014
German books 66 Dec 23, 2013
I'd like to find Kindle books in German, and have found that it's impossible to use Amazon.de to order German language Kindle books, to download in the US. Any suggestions for getting/finding German language Kindle books in the US? 54 Dec 3, 2013
Has anyone from the US ordered from amazon.de? 79 Jul 19, 2013
Italian books for Kindle 60 May 12, 2013
A new italian book on Amazon 9 Apr 17, 2013
Whats the best Turkish and Urdu books? 0 Apr 15, 2013

This discussion

Participants:  47
Total posts:  67
Initial post:  Jul 3, 2010
Latest post:  Dec 23, 2013

New! Receive e-mail when new posts are made.
Tracked by 24 customers

Search Customer Discussions